Дорогі колеги, та партнери.
Уряд виділив 1 мільярд гривень на розвиток індустріальних парків. Відповідним рішенням Кабміну 4 червня 2024 року був затверджен новий Порядок надання державного стимулювання у їх створенні та функціонуванні.
Це вперше за всю історію України у державному бюджеті було передбачено таку значну сумму. Це є безпрецедентним досягненням, адже раніше державне фінансування для цієї сфери було або зовсім відсутнім, або дуже обмеженим.
Індустріальні парки – це надзвичайно важливий інструмент для економічного зростання України. Вони створюють сприятливі умови для залучення інвестицій, що є ключовим для розвитку будь-якої економіки. Коли інвестори бачать готову інфраструктуру та пільги, вони охочіше вкладають свої кошти у нові проекти, що призводить до появи нових підприємств та збільшення виробництва.
Крім того, індустріальні парки сприяють створенню нових робочих місць, що є надзвичайно важливим для наших громадян. Кожне нове підприємство – це можливість для людей знайти роботу, отримати стабільний дохід і покращити своє життя.
Ще один важливий аспект – це розвиток виробництва. Завдяки спільній інфраструктурі та пільгам, компанії в індустріальних парках можуть ефективніше працювати, виробляти більше товарів і таким чином сприяти економічному зростанню країни. Це, у свою чергу, підвищує наш експортний потенціал, оскільки більше товарів може бути продано за кордон, що приносить додаткові кошти в економіку України.
Не менш важливим є й розвиток інновацій та технологій. Індустріальні парки створюють середовище, де нові ідеї можуть втілюватися в життя, де компанії можуть обмінюватися досвідом і технологіями, що сприяє загальному прогресу.
Таким чином, індустріальні парки – це не просто території з підприємствами. Це каталізатор змін, що здатний перетворити нашу економіку, зробити її більш конкурентоспроможною і динамічною. І саме тому розвиток індустріальних парків – це чудово для економіки України.
Але, нажаль, цей допис не про деталі нової держполітики щодо індустріальних парків, а про те, чого там не передбачено. Як голова Асоціації добувної промисловості України, я змушена нагадати, що профільний Закон, на виконання якого прийнято цю постанову, досі не поширює багато пільг для добувачів і переробників корисних копалин – учасників індустріальних парків.
Зокрема, відсутність податкових та фінансових стимулів для індустріальних парків створює наступні обмеження для нашої галузі:
1. Виключено право на звільнення від ПДВ на нове обладнання та комплектуючі у рамках інвестпроекту (Податковий Кодекс, розділ V 197.28-1). Це серйозно зменшує конкурентоспроможність наших підприємств.
2. Відсутність звільнення на 10 років від податку на прибуток у разі його реінвестування у проект (Податковий Кодекс, розділ III стаття 142.4). Це стримує реінвестування прибутків у розвиток проектів, зменшуючи їхній потенціал росту.
3. Митні пільги, передбачені для індустріальних парків, є несуттєвими для надрокористувачів. УКТЗЕД необхідно доповнити кодами устаткування, першочергово необхідним для надрокористувачів.
Асоціація добувної промисловості України закликає переглянути та доповнити Порядок з урахуванням інтересів нашої галузі. Без надання вищезазначених пільг для добувних підприємств, індустріальні парки, де вони розміщені, не зможуть повною мірою реалізувати свій потенціал у забезпеченні економічного розвитку країни.
Ми впевнені, що разом зможемо досягти необхідних змін для створення справді ефективної системи підтримки індустріальних парків, яка враховуватиме потреби всіх галузей економіки, включаючи добувну промисловість.