Енергетичний перехід, що вже розпочався і який передбачає зміну способу генерування електроенергії та більше використання акумуляторних батарей у транспорті, призведе до значного зростання попиту на метали. У період з 2022 до 2050 року для досягнення нульових викидів до 2050 року необхідні метали на суму 10 трильйонів доларів (у реальних доларах 2022 року).
При цьому пропозиція обмежена через брак інвестицій, зростання геополітичних ризиків щодо видобутку корисних копалин і запасів, які дедалі виснажуються.
Основний приріст очікується на ринку міді, але найбільше зростання будуть демонструвати літій і нікель. При цьому основну роль для збільшення попиту на ці метали будуть відігравати ринки, що розвиваються.
Основні метали, необхідні для виробництва товарів зеленої енергетики (такі як літій або кобальт), добуваються лише в кількох країнах, що розвиваються, при цьому практично всю подальшу обробку цих металів контролює Китай, що кидає гігантський виклик для енергетичного переходу економік США і Євросоюзу.
Згідно з дослідженням McKinsey, у секторі електромобілів використовується найбільше металів, необхідних для підтримки та створення цієї технології, слідом йдуть сонячна та вітряна енергетика разом із водневою генерацією.
Розвиненим країнам потрібно найближчими роками докласти чимало коштів та політичних ресурсів, щоби вибудувати процес переробки “зелених” металів поза Китаєм. В іншому випадку цілі енергетичного переходу можуть бути не досягнуті, або їхня ціна може виявитися занадто високою.
Також інвестиційна компанія Goldman Sachs повідомляла про нову технологію видобутку літію, яка можна порівняти зі сланцевою революцією в нафті — якщо технологію буде адаптовано, то це дозволить збільшити виробництво металу в 2 рази.
Direct Lithium Extraction (DLE) — нова технологія у сфері видобутку літію, яка має на увазі ті чи інші способи фільтрації солей літію при прокачуванні розсолів шляхом фільтрів та мембран.
Незважаючи на різні перешкоди та виклики, аналітики Goldman Sachs вважають, що ця технологія схожа на сланцеву нафтову революцію, і дозволить збільшити світове виробництво літію в 2 рази, що зробить ключовий елемент у виробництві електромобілів набагато доступнішим.
Враховуючи поточне монопольне становище Китаю в галузі батарей, США буде все більше зацікавлена в підтримці та розвитку власного ланцюжка поставок. У зв’язку з цим варто звернути увагу на Livent (тикер: LTHM), Albemarle (тікер: ALB), SQM (тікер: SQM), Compass Minerals (тикер: CMP), Standard Lithium (тікер: SLI), American Battery Materials (тікер: BLTH), E3 Lithium (тікер: EEMMF)