НЕДОСКОНАЛЕ ЗАКОНОДАВСТВО ЗАВДАЄ НОВИХ ЗБИТКІВ ДОБУВНІЙ ГАЛУЗІ

Національна асоціація добувної промисловості України звернулась до кількох міністерств із вимогою скасувати наказ Мінінфраструктури України від 30 листопада 2021 року № 647 щодо проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів. Подальша дія цього документа завдати нових збитків добувній галузі країни.

Асоціації стало відомо, що Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України замість скасування згаданого наказу обговорює зміни до нього. Такий не тільки не вирішить нагальних проблем добувної галузі та економіки в цілому, а лише ускладнить їх.

“Подальше продовження дії цього Наказу не тільки загострює вже складне становище добувної галузі, а й стає потенційною загрозою для економічної стабільності країни. Тому позиція НАДПУ полягає у необхідності скасування Наказу”, – йдеться у листі Національної асоціації добувної промисловості України. Це звернення нашого галузевого об’єднання було надіслано до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України та Міністерства оборони України.

Військова агресія Росії завдала непоправної шкоди економіці нашої країни, зокрема добувній та металургійній промисловості. За приблизними підрахунками, біля 40% добувних підприємств припинили свою роботу внаслідок бойових дій. Металургійна промисловість взагалі безповоротно втратила мінімум 40% потужностей – в Маріуполі зруйновано меткомбінати ММК ім. Ілліча та “Азовсталь”.

Аналіз Наказу № 647 показує, що подальша дія цього документа або запропоновані зміни до нього лише призведуть до дефіциту залізничних вагонів. Саме тому НАДПУ у своєму листі до згаданих міністерств наголосила на таких аспектах.

“Дефіцит вагонів – це пряма загроза фінансовому стану підприємств добувної галузі. Адже створення штучного дефіциту вагонів може призвести до фінансової кризи в цій індустрії. Підприємства, які вже мають складнощі у забезпеченні доставки своєї продукції, можуть опинитися під великим фінансовим тиском, що загрожує їхньому подальшому існуванню. Як результат – відбудеться значне зменшення податкових надходжень до державного бюджету України”, – зазначено у зверненні НАДПУ.

Важливо зазначити, що досвід розвинених країн Заходу свідчить, що встановлення обмежень на строки експлуатації вантажних вагонів не є універсальним підходом. Сполучені Штати Америки та країни Європи вдаються до стратегії максимально можливого продовження терміну служби вагонів, забезпечуючи тим самим їхню оптимальну ефективність та економічну придатність.

Враховуючи вищенаведені аргументи, звертаємось до Олександра Кубракова з проханням скасувати Наказ Мінінфраструктури України від 30 листопада 2021 року № 647. Це дозволить запобігти негативним наслідкам для добувної галузі та загальної економічної стабільності України!

Також звертаємо увагу на цей наказ Юлію Свіріденко, Сергія Марченка та Рустема Умєрова, оскільки цей документ має значний вплив на функціонування економіки, наповнення державного бюджету та може погіршити обороноздатність нашої країни.