Національна асоціація добувної промисловості України висловлює серйозну стурбованість через чергове заплановане підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажні перевезення – на цілих 37%.
Якщо рішення набуде чинності (наприклад, з 1 травня), це може призвести до додаткових витрат у розмірі 17,5 млрд грн для промисловості вже до кінця 2024 року.
Чому це небезпечно?
В такому разі за останні 3 роки війни вартість залізничних перевезень зросте вже більш ніж на 100%. Таке підвищення тарифів створить критичний тиск на підприємства, особливо в гірничо-металургійному та вугледобувному комплексах:
🔻 ГМК може втратити 6,4 млрд грн додаткових витрат.
🔻 Вуглевидобувні компанії – ще 1,6 млрд грн.
Наслідки для економіки та бізнесу:
⚠️ Зростання собівартості продукції → зниження конкурентоспроможності на світових ринках.
⚠️ Скорочення обсягів видобутку та перевезень → можливі простої підприємств.
⚠️ Ризик втрати вантажообігу для «Укрзалізниці» – компанії змушені будуть шукати альтернативні логістичні маршрути.
⚠️ Погіршення соціально-економічної ситуації в регіонах – тисячі робочих місць під загрозою.
Ми не заперечуємо необхідність стабілізації «Укрзалізниці», але вважаємо, що таке різке підвищення тарифів – не єдиний шлях.
НАДПУ ініціює робочу зустріч з керівництвом «Укрзалізниці», щоб разом знайти рівноважне рішення, яке:
✔️ Забезпечить фінансову стабільність «УЗ».
✔️ Не зруйнує конкурентоспроможність української промисловості.
✔️ Уникне масових скорочень та економічних втрат у регіонах.
Це питання стосується не лише добувної галузі, але й усієї економіки України. Якщо ви також вважаєте, що тарифну політику треба обговорювати з урахуванням інтересів бізнесу – поширюйте цей пост, ставте лайки, залишайте коментарі.
Разом ми можемо знайти справедливі та збалансовані рішення!
Змі про нас: https://interfax.com.ua/news/general/1066109-amp.html
https://interfax.com.ua/news/general/1066108.html
https://goloskarpat.info/business/6809ea516aeae/
https://gmk.center/news/nadpu-obespokoena-zaplanirovannym-povysheniem-tarifov-ukrzaliznici/