ПЕРЕХІД НА АВТОТРАНСПОРТ: ЯК ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФІВ УЗ РУЙНУЄ ІНФРАСТРУКТУРУ КРАЇНИ

Компанії, що видобувають будівельні матеріали у Київській області вимушені переходити на перевезення сировини автотранспортом. Причина – стрімке підвищення тарифів АТ «Укрзалізниця», що зробило залізничну логістику менш економічно вигідною.

Факти: собівартість видобутку щебня складає 200 грн за тонну. Перевезення до 100 км (від Житомирської до Рівненської області) коштує 400 грн при транспортуванні автомобілями.
Високі залізничні тарифи призводять до того, що логістичні витрати через Укрзалізницю вже не можуть конкурувати з автомобільними перевезеннями.

Наслідки такого переходу: перевезення щебню та інших будівельних матеріалів автотранспортом сильно навантажують дороги, що значно знижує їхній ресурсний строк служби. Як результат – дороги, які руйнуються в процесі інтенсивного використання, потребують ремонтів, фінансування яких лягає на бюджет країни, тобто на кожного українця.

Отже, підвищення тарифів УЗ не лише призводить до втрати клієнтів, але й створює додаткові фінансові виклики через погіршення інфраструктури.

Це ще один показовий приклад, як управлінські рішення, пов’язані зі зростанням цін, мають ефект доміно: від фінансових труднощів компаній до руйнування інфраструктури та додаткових витрат для держави та громадян.